Din berättelse får mig att tänka på många olika saker i vår värld, saker som är så missförstådda och har blivit så fel i vårt samhälle.
Hur kan någon sådant få hända, som har hänt Linnea?
Och jag tänker att det värsta är att det snarare är en regel än ett undantag, att vi sviker människor som behöver hjälp, att den hjälp som erbjuds blir så fel.
Jag känner igen mig i Linnea, trots att min livssituation på ytan är totalt olik hennes. Jag misstänker att det finns hundratusentals människor i vårt land som på något sätt kan knyta an till Linneas livsöde. Kanske inte hela biten, men det finns stråk som kommer igen och igen, som många känner igen från sina egna liv. Tröttheten, den dåliga självkänslan, oviljan hos andra att förstå hela bilden, villkorliga hjälpinsatser, fördömande förutfattade meningar baserade på okunskap och så vidare.
- Tröttheten,
- den dåliga självkänslan,
- oförmågan hos andra att förstå hela bilden.
- villkorliga hjälpinsatser,
- fördömande förutfattade meningar baserade på okunskap
- och så vidare.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar