Det är ofattbart. Obegripligt för de allra flesta och osannolikt för de som anar bilden. Det som försiggår är fullständigt oacceptabelt. Det är fruktansvärt. Det kan inte vara sant. Det får inte vara sant.
Det måste vara en fantasi. En uppdiktad historia. Det mest sannolika är att det inte är sant.
Den som tänker så måste jag påminna om att verkligheten inte sällan överträffar dikten. Just för att den är så osannolik. När alltför många osannolika faktorer sammanträffar och kokar tillsammans, då blir det en riktigt soppa. En soppa utan väldoft. En soppa med speciella ångor.
Den stinker. Den skapar kväljningar.
Få står ut att röra i den. Ännu färre vill smaka.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar