lördag 7 april 2012

Jag vill ha en bättre värld

Så många talar om att samhället har blivit så hemskt. Det spelar ingen roll vad det handlar om, allt möjligt kan vara viktigt för var och en. Det är fenomenet jag vill belysa. Alla har någonting att klaga på, vare sig det är smått eller stort i andras ögon. Saken är den att vi inte har tid att klaga längre, vi måste göra något. Nu!
Det går inte att skjuta över ansvar på våra politiker och tro att de tar hand om allt på bästa sätt. De gör inte det. Det fungerar inte. Liksom oss själva är politiker bara människor med egna intressen. Vi måste alla dra vårt strå till stacken, och bidra med det vi vet och kan och framför allt bidra med det vi önskar få. Jag vill ha en bättre värld. Ett bättre samhälle och ett bättre liv den korta stund jag har på jorden.
Jag vill dra mitt strå till stacken. Jag önskar att ni vill hjälpa till.

Inga kommentarer: